Startsida

25 jan. 2016

Man blir hemmablind

Hej,
Efter nästan en vecka i Stockholm, Formex mässan, så är jag tillbaka till mina rutiner igen.  Har inte hunnit med varken att träna på morgonen eller kvällen under hotellvistelsen. Det har varit fullt upp med mässan och dess besökare och kundmiddagar. Massa god mat och dryck!

Så gissa om det är skönt att dricka min ägglatte till frukost igen, min mat. Även om jag väljer en lågkolhydratkost, så är det inte riktigt samma sak som att laga den själv. Man blir uppblåst i magen och känner sig tung men det har vi kurerat nu genom två träningspass, ett i söndags - underkropp och ett pass idag - överkropp.

Länk till mitt träningsprogram

Eftersom man oftast blir hemmablind tog jag igår ett kort på mig efter träningen, tog även fram ett från i somras och jag tycker att man ser en skillnad. Eller vad säger ni?

6 månader mellan bilderna
Vikt mässigt så står jag still, 71 kg men tycker att jag har minskat mina mått på höfter och lår. I somras skrev jag upp mina mått på en lapp som jag tydligen lade på ett super bra ställe eftersom jag inte hittar den nu..... ja ja

Igår så gjorde jag en super god pyttipanna med rotfrukter och ett stekt ägg.

Pyttipanna
3-4 portioner

1 palsternacka
2 morötter
1 halloumiost
6 skivor kött som var över från veckan
1 ost/bacon korv från bonden
smör/olja/kokosfett
Salt, peppar
timjan

Börja med att skala morötterna och palsternacka. 
Hacka den sedan i småbitar som du sedan kokar i lättsaltat vatten. 
Koka några minuter tills de börjar mjukna. 
Under tiden rotfrukterna kokar kan du tärna köttet och korven till småbitar. Även halloumi osten skivar du och tärnar.
Häll av vattnet av rotfrukterna och smörstek de sedan i pannan, tillsätt även köttet och korven.
Tillsätt salt, peppar och lite torkad timjan. 
Stek sedan halloumisosten för sig själv med lite olja, smör eller kokosfett tills den får en krispig yta.
Häll halloumiosten över pyttipannan
Och servera sedan med ett stekt ägg till varje

Pyttipannan

Smaklig måltid!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar