Startsida

26 jan. 2016

Kycklingsoppa

Hej,
ni som känner mig vet att jag älskar när det är enkelt att laga mat, speciellt under vardagarna. Så igår testade jag att ladda Crock-Pot på morgonen innan jag åkte till arbetet. Hackade paprikor, lök och vitlök under tiden jag drack mitt morgonkaffe. Blev lite stressad men till nästa gång ska jag nog förbereda med allt kvällen innan.

Jag hade planerat att vi skulle äta en kycklingsoppa eller gryta.... haha men det blev jätte gott. Vincent som är fruktansvärt petig när det gäller mat äter alltid mängder när vi har tillagat maten i Crock-Pot. Så varför inte ladda den oftare!

Så när jag kom hem efter arbetet så doftade det gott i hela huset, underbart! Maten är klar, var bara att koka lite ris till Vincent och sen kunde vi sätta oss till bords.

Kycklingsoppa
4 portioner

2 gula lökar
3 st vitlöksklyftor
1 stor gul paprika
1 stor röd paprika
3 dl vatten
2 tsk spiskummin
3 msk kycklingfond
1/2 tomatpure
4 msk paprikapulver
salt, peppar
persilja - efter smak och tycke.
ca 600 g kycklingfile - jag använde tvådelade kycklingfiler

Hacka löken och paprikorna grovt och lägg i botten.
Häll i alla kryddor, fond, tomatpuré och vattnet.
Rör runt så att det blandas.
Dela kycklingen i mindre grova bitar och lägg överst.
Rör runt så att allt blandas.
Ställ sedan in timer på din Crock-Pot - 8 h

Sedan när den är klar, värmde jag upp 2 dl grädde som jag sedan blandade ner i grytan. Frivilligt.
Cremé fraiche serverade jag till, blev lite som en Gulasch

Kycklingsoppa

Smaklig måltid



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar