Startsida

20 juli 2014

Härlig helg!

Hej
Vilken underbar helg det har varit, jag har tränat hela helgen. Man får liksom passa på för idag kom Vincent hem igen. Nu är det fullt ös igen.....

Nu på kvällen grillade vi njurtapp som vi gjort så många gånger men idag hade jag gjort Tabbouleh till fast på blomkål - helt okej blev det faktiskt. Receptet hittade jag i den nya LCHF-bilagan.

Blomkåls Tabbouleh
3 dl riven blomkål
3 dl hackad persilja
1 kruka färsk mynta
3 tomater
2 msk citronsaft
4 msk olivolja
2 vitlöksklyftor
salt och peppar

Blanda samman blomkålen, med persiljan och myntan. Skär tomaterna i fjärdedelar och ta bort kärnhuset. Skär tomatköttet i små tärningar. Blanda ner i blomkålsblandningen, tillsätt även citronsaften, vitlöksklyftorna och olivoljan. Rör runt och smaka av med salt och peppar. Låt stå en stund och dra sig.

Under tiden lade jag köttet i marinad, en skvätt olivolja, honung, soya, salt och peppar och en klyfta vitlök.
Låt dra sig en stund.




Sen igår grillade vi även lax som jag hade lindat Serrano skinka runt. Så himla gott, det måste ni bara testa.
Strödde salt och olivolja runt laxen och även sedan jag lindat runt Serrano skinkan hade jag olivolja på. Allt för att det inte skulle fastna på grillen. Till det serverade jag kokt broccoli och en sallad med tomat och mozzarella och Hollandaisesås.




Sen har jag även gjort en super god smoothie på banan, mango, vaniljpulver, mandelmjöl och turk yoghurt. Så himla gott!! Perfekt efter träning eller som mellanmål.

1 banan
2 dl frusen mango
2 dl yoghurt
en skvätt mandelmjöl beroende på hur tjock du vill ha den.
en tipp vaniljpulver

Kör i mixen tills den blir slät.
Servera i glas och sugrör - mums!


kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar