Startsida

22 jan. 2014

Lax med fetaosttäcke

Hej,
idag har jag och Vincent varit iväg till Kungsbacka för att lämna in mina nya vinterskor för lagning. Så nu får jag klara mig med mina andra vår/höst skor tills på tisdag då dessa ska vara lagade....
Under tiden vi var i Kungsbacka fixade Anders middag åt oss.

Lax med fetaosttäcke,
600 g laxfilé
200 g fetaost
1 dl majonnäs
salt och peppar
300 g vitkål
1 fänkål
smör
1/2 dl hackad persilja
1/2 dl hackad basilika
150 g cocktailtomater
citron

Sätt ugnen på 200 grader
Lägg laxen i en ugnsform, blanda sedan fetaost, majonnäs, salt och peppar.
Bred sedan ut blandningen över laxen och ställ in den i ugnen i ca 15-20 minuter.
Strimla vitkål och fänkålen, stek sedan i smör tills de blir mjuka och tillsätt sedan salt, peppar och de hackade örterna. Rör runt.
Servera sedan med tomat och en klyfta citron.

Mums va gott kan jag säga!
Imorgon bär det av till Hjo med jobbet.... 70-tals fest here we come!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar