Startsida

11 nov. 2015

Grön ärtsoppa

Hej,

Mitt mål denna vecka är att testa ifall kroppen kan träna varje dag, så igår sprang jag och Anders 5 km i skogen. Även om klockan var 16.30 när vi drog ut så var det någon som släckte lampan snabbt, nästa gång måste vi ha med pannlampa. Det blev bäcksvart. Inga reflexer.... inte bra.

På träningsschemat idag står det Crossgym, super kul!
Älskar den typen av träning, du kör stenhårt i 50 sekunder och vilar 10 sekunder sen kör du igen. Man får upp pulsen som bara den, helt slut är man efteråt.

För er som följer mig på Instagram så att jag gjorde en soppa igår, grön ärtsoppa, super god och enkel är den tycker jag. Många tycker att färgen är lite skum, men jag lovar den är god.




Grön Ärtsoppa 4 pers

500 g frysta gröna ärtor
vatten så att du täcker ärtorna
1 gul lök
3 msk grönsaksfond
salt, peppar
1/2 burk creme fraiche
timjan
8  bacon skriver
1 bit chevre ost

Hacka löken och fräs den i pannan med lite smör så att den mjuknar,
Lägg över till en kastrull,
Häll i ärtorna och häll på vatten så att du täcker ärtorna
Salt, peppar & grönsaksfond - rör runt lite
Låt koka upp och mixa sedan slät med en stavmixer.
Häll i creme fraiche och rör runt.
Smaka av med ev mer salt, grönsaksfond, vitpeppar.
Låt stå och sjuda under tiden du steker baconet som du klipper i småbitar.
Servera soppan sedan men en bit chevre ost i soppan.

Vill man så kan man smula ner en stor bit i soppan så att den smälter ner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar