Startsida

9 juni 2014

Helgens tävlingar för både mig och mannen

Hej
oj oj oj vilken tävling både jag och mannen har varit på. Min lerig som f*n, aldrig igen säger jag bara....
Gick ner i dy två gånger upp till knät....
jag har klättrat upp för berg, gått i stentrappor och sprungit över en myr med vatten upp till vaderna.....
Fy f*n

Jag bröt tävlingen när jag kom in till varvning, 18 km, sen skulle man igenom mål och springa ytterligare 3 km in i skogen igen..... nepp den gick jag inte på. Så ja jag blev diskvalificerad.... tog mig runt på 3 h 30 min säger min klocka fast jag glömde att stänga av den förrän jag satt mig ner efter att jag hade hämtat mat, spolat av skorna och kramat om Martin som jag sprang med. Så jag tror att jag sprang på 3 h 20 min  ungefär. Kommer jag att göra det igen, ja förmodligen fast INTE 21 km, hade räckt gott och väl med 12 km.
Martin var jätte duktig och sprang in på 2 h 57 min - grymt bra jobbat!




Ja och hur gick det för mannen?
Anders och Klas kämpade som bara den i hela 31 h tills de valde att bryta. De hade skitväder på fredagen, paddlade kanot i 7 h 51 min i motvind, regn och rusk. Sen inlines med vattenplaning över Tjörnbroarna.... Orientering mitt i natten och cykling på morgonen/dagen och sen började de paddla kanot igen..... men till slut orkade de helt enkelt inget mer. Kommer de att göra detta igen?
Frågar du mig så JA det tror jag. Bättre planering, bättre förberedelse och mer träning så fixar de det. Men det vara bara 5 lag som tog sig igenom hela banan av herrarnas totala 19 lag. Anders och Klas låg på 10:e placering då de valde att bryta. Bra kämpat!!

Så här såg det ut när han kom hem och plockade upp allt, kan säga att det luktade inte rosor precis.....
ha ha ha


kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar