Startsida

17 dec. 2013

Kantarellpaj

Hej,

igår var jag i Växjö hela dagen på vårt kontor där. På vägen hem svängde vi in på ett köpcentrum som har en Name It butik. Deras jeans är grymt fina och passar perfekt på Vincent. Så jag handlade med mig hem 3 st par. Pratade med tjejen i butiken om att det vore ide att öppna butik i Kungsbacka eller Göteborg. Hon bara skrattade, kanske det!

Till middag blev det kantarellpaj men vi skulle haft något mer till. Jag fräste på bacon som jag hade i kylskåpet men det hade nog varit godare som tillbehör till exempel kött o en god sås eller nåt.


4 portioner
200 gram kantareller
1 gul lök
smör
5 ägg
2 dl crème fraiche
100 g riven ost, smakrik
1 tsk timjan
salt o peppar

Sätt ugnen på 200 grader
Borsta svampen ren från smuts och skär den i mindre bitar.
Skär löken i skivor.
Stek svampen och löken i smör så att löken blir mjuk och svampen blir genomstekt.
Blanda ihop ägg, crème fraiche, riven ost och timjan. Salta och peppra.
Blanda ner det steka i äggstanningen och häll allt i en smord pajform.
Grädda i ugnen ungefär 15-20 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar